poniedziałek, 4 maja 2015

Cynamonowe kopytka.










Przedwczoraj naszła mnie ogromna ochota na słodki obiad. Zupełnie nie miałam chęci na mięso ani sałatki. Koniecznie musiałam dostarczyć sobie trochę cukru. I wtedy wpadłam na pomysł-kopytka! A żeby było troszkę mniej klasycznie dodałam do nich cynamon. Tak powstały kopytka cynamonowe, które oczywiście podsmażyłam delikatnie na maśle i posypałam cukrem :)







  • Potrzebne:
-1 kg ziemniaków
-2 szklanki mąki
-2 jajka
-szczypta soli
-2 łyżki cynamonu

  • Sposób przygotowania:
Ziemniaki obieramy kroimy w mniejsze części i gotujemy w delikatnie osolonej wodzie. Następnie odstawiamy do ostudzenia na ok 20 minut. Po upływie czasu zaczynamy gnieść ziemniaki do momentu aż staną się jednolitą masą. Wtedy dodajemy mąkę i jajka. Wszystko mieszamy i zagniatamy tak aby ciasto nie kleiło się do blatu. Wtedy dosypujemy cynamon i jeszcze chwilę zagniatamy. Następnie formujemy wałeczki, dociskamy delikatnie nożem i kroimy w poprzek-romby. Kopytka wrzucamy na gotującą się wodę i pozostawiamy jeszcze przez ok 1 minute po wypłynięciu na wierzch. 
Delikatnie przysmażamy na maśle i posypujemy cukrem.


Bon appétit!
Lena

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz