środa, 14 stycznia 2015

Keks cynamonowo-piernikowy.






Przyznaje, nie jestem specjalistką w pieczeniu, keks robiłam pierwszy raz i udał się. Jest prosty w przygotowaniu, dlatego nie miałam z nim żadnych problemów. Zmodyfikowałam nieco przepis który znalazłam i dodałam kilka szczegółów. Świetnie smakował ciepły, chwilę po upieczeniu, np z konfiturą, lub dżemem. 








  • Potrzebne:
-180 g mąki pszennej
-4 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 jajka
-pół szklanki cukru
-ok 1/3 kostki masła
-2 łyżki cynamonu 
-1 łyżka przyprawy piernikowej
-1 łyżkę suszonych płatków migdałowych (lub innych owoców suszonych lub kandyzowanych)


  • Sposób przygotowania:
Do misy wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, cukier, wbijamy dwa jajka, dodajemy masło, a następnie cynamon, przyprawę piernikową i płatki migdałowe.

















Wszystkie składniki miksujemy i wlewamy do dowolnej formy wyłożonej papierem do pieczenia. 
Piekarnik rozgrzewamy do 180 C i pieczemy przez 40 minut. 
Po wyciągnięciu ciasta, wierzch obsypujemy cynamonem, lub kakao.





































Bon appétit! :)


El

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz