wtorek, 13 stycznia 2015

Udka z kurczaka w cytrynowo-miodowej marynacie z dodatkiem imbiru.


Przepis ten wykorzystałam na obiad. Jest łatwy i dosyć szybki w zrealizowaniu, a smak zaskakuje. Udka z kurczaka podałam z ziemniakami i czerwoną papryką, która uważam pasowała do tego dania idealnie. 

  • Potrzebne:
-udka z kurczaka
-sól, pieprz, przyprawy np bazylia, majeranek, oregano.
-1 posiekany ząbek czosnku
-starty imbir (ok 5cm)
-sok z grubego plastra cytryny
-drobno posiekana skórka z połowy cytryny
-3 łyżki miodu wielokwiatowego (lub dwie łyżki spadziowego)
-25 g masła
-2 łyżki oliwy z oliwek



  • Sposób przygotowania:
Udka z kurczaka nacinamy wzdłuż kości, żeby marynata wsiąknęła w całe mięso. Doprawiamy solą i pieprzem z obu stron. Dodajemy sok z grubego plastra cytryny, startą skórkę cytrynową, drobno posiekany ząbek czosnku, starty imbir i trzy łyżki miodu wielokwiatowego (ja dodałam dwie łyżki miodu spadziowego ze względu na jego gęstszą konsystencję i rozrzedziłam go we wrzątku). Następnie dla smaku, trochę majeranku, bazylii lub oregano. 
Dokładnie obtaczamy udka w marynacie, przykrywamy misę folią spożywczą tak żeby dotykała mięsa i wkładamy do lodówki na 15 minut. 
















Następnie na rozgrzaną patelnię dodajemy dwie łyżki oliwy z oliwek i 25 g masła. Mięso będzie pompować płyny dlatego dodaliśmy sporo tłuszczów. Czekamy aż masło nabierze koloru i zacznie pachnieć, wtedy wykładamy udka i smażymy pod przykryciem. Miód karmelizuje się, dlatego musimy uważać żeby nie przypalić udek. Po kilku minutach resztę marynaty wlewamy na patelnie. Podduszamy, dodajemy odrobinę wody i na małym ogniu dusimy aż do uzyskania złotego koloru udek. 





































Mój efekt końcowy:





































Bon appétit! :)

El

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz