wtorek, 24 lutego 2015

Kluski śląskie z sosem kurkowym.








Dziś postanowiłam przygotować sos kurkowy. Grzyby zebrałam sama latem i zamroziłam. Zastanawiałam się z czym mogłabym go zjeść i postawiłam na kluski śląskie. To połączenie zdecydowanie przypadło mi do gustu. 









  • Potrzebne:
-kluski śląskie 
-woreczek kurek
-śmietana, mąka, woda (zatrzepka) 
-1 szklanka bulionu
-przyprawy: pieprz, sól
-posiekana pietruszka
-1 łyżka masła

  • Sposób przygotowania:
Kurki rozmrażamy, potem dokładnie płukamy i osuszamy. Następnie w zależności od wielkości kurek, kroimy je lub zostawiamy w całości. Na patelni rozgrzewamy masło i kładziemy grzyby. Dusimy ok 10 minut z dodatkiem soli i pieprzu. Dolewamy bulion i dalej dusimy ok 5 minut na mały ogniu. Dodajemy posiekana pietruszkę i wlewamy przygotowaną zatrzepkę z mąki wody i śmietany. Wlewamy do wywaru z kurkami i szybko mieszamy aż do powstania dosyć gęstego sosu. 
Kluski śląskie gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu i polewamy sosem. 


Bon appétit!


El




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz