środa, 18 lutego 2015

Łosoś smażony na maśle z surówką ze świeżych warzyw. 





Wczoraj wieczorem szukałam inspiracji na dzisiejsze danie w swoim "przepiśniku" ze zdjęciami. Znalazłam ten wakacyjny przepis na łososia. Dzisiaj z pewnością większość  z was obchodzi pierwszy dzień postu, dlatego ryba jest świetnym pomysłem na obiad. Osobiście dzisiaj powtarzam ten przepis i przygotowuje poraz kolejny łososia z sałatką :)







  • Potrzebne (porcja dla 3 osób)
-3 porcje łososia
-pół małej cytryny
-sól, pieprz, papryka (sypka)
-1/5 kostki masła

-średnia sałata pekińska 
-2 pomidory
-garść oliwek
-sos winegret 


  • Sposób przygotowania:
Najpierw przygotowujemy sałatkę, dlatego żeby mogła nasiąknąć sosem i zmięknąć. Sałatę pekińską myjemy, osuszamy i kroimy na cienkie pasy. Wrzucamy do misy, solimy i pieprzymy, następnie rozrabiamy sos winegret i polewamy. Pomidory kroimy w średniej wielkości kostkę, a oliwki wrzucamy całe lub przekrojone na pół. Wszystko delikatnie mieszamy i dostawiamy na bok. 
Łososia skrapiamy cytryną z obu stron, nacieramy solą pieprzem i odrobiną papryki. Masło rozpuszczamy na patelni i kładziemy łososia. Smażymy przez ok 15 minut, obracając na drugą stronę po mniej więcej 8 minutach. 
Ja jako dodatek podałam jeszcze ziemniaki w mundurkach. 


Bon appétit!


El


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz