niedziela, 1 lutego 2015

Francuskie brioche. 









Ciasto drożdżowe jest zdrowe i całkiem proste w przygotowaniu. Byc może jedynym minusem jest oczekiwanie, aż ciasto wyrośnie, ale naprawdę warto :) 
Przepis znalazłam na blogu widelce.blogspot.com ale troszkę go zmodyfikowałam i dodałam rodzynki oraz migdały. 








  • Potrzebne:
-130 ml mleka
-400 g mąki 
-1 roztrzepane jajko
-8 g drożdży instant (w proszku)
-40 g miękkiego masła
-30 g cukru
-1 łyżeczka soli
-4 łyżki rodzynek
-1 łyżką płatków migdałowych (dla ozdoby)


  • Sposób przygotowania: 
Wszystkie składniki: mąkę, mleko, jajko, drożdże, masło, cukier i sól mieszamy razem w misce. Dokładnie wyrabiamy ciasto ręcznie, lub miksujemy. Jednak myślę, że lepszy efekt uzyskamy wyrabiając własnoręcznie ponieważ "pompujemy" całą masę która lepiej wyrośnie. Jeżeli ciasto wciąż jest zbyt klejące, dodajemy mąkę w takie ilości aby potem móc swobodnie przełożyć je do innej misy. 
Po ok 10 minutowym wyrabianiu przykrywamy misę ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce na ok godzinę. 
Ciasto wyciągamy na blat, dodajemy rodzynki i jeszcze chwilę ugniatamy. Ja stworzyłam warkocz, dlatego podzieliłam ciasto na trzy części i zaplotłam. Na wierzch posypujemy płatkami migdałowymi. Okrągłą blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy warkocz. Piekarnik nastawiamy na 180 st C i pieczemy przez 15 minut. 



























































Bon appétit!


El

2 komentarze:

  1. Wygląda zachęcająco. Takie idealne petit déjeuner, a do tego jeszcze café au lait i poranek uważam za udany ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! świetnie smakuje na śniadanie właśnie z kawą, albo kakao :>
      Salut!

      Usuń